page_banner

Le afaina tele o tamai "gigi nifo"

O nifo nifo, e masani ona ta'ua o le “pala nifo” ma le “nifo anufe”, o se tasi lea o faama'i o le gutu e tupu soo. E masani ona tupu i soo se matua, aemaise lava i tamaiti. O se ituaiga faʻamaʻi e oʻo atu ai i le faʻaleagaina o aano malo nifo. Caries e tupu ile pale ile amataga. Afai e le togafitia i le taimi, o le a fausia ai ni pu o le caries, lea o le a le faʻamalolo ai i latou lava, ma iʻu ai i le gau o nifo. I le taimi nei, ua lisiina e le Faalapotopotoga o le Soifua Maloloina a le Lalolagi o nifo nifo o le lona tolu lea o faamaʻi i le lalolagi pe a uma le fatu fatu ma le kanesa. Fai mai le au popoto, o le mea tonu lava e tupu soo ma taatele ona o le tele o tagata e manatu ua na o se pu leaga i o latou nifo ma e le afaina ai lo latou soifua maloloina. Ae maise o nifo o tamaiti a'o le'i suia nifo, e lagona e matua e le afaina, aua o le a tutupu nifo fou pe a uma ona sui nifo. O le mea moni, o nei malamalamaaga e sese. O nifo nifo, afai e le togafitia i le taimi, e matua afaina ai soo se tasi.

Aafiaga o nifo nifo i tagata matutua:

1. Tiga. O nifo nifo e mafai ona mafua ai le tiga tele pe a afaina ai nifo.

2. Fa'ama'i fa'alua. O fa'ama'i nifo e a'afia ile fa'ama'i siama. Afai e le togafitia i le taimi, e mafai ona oʻo atu ai i faʻamaʻi o nifo, faʻamaʻi periapical ma e oʻo lava i le auvae osteomyelitis. E mafai foʻi ona faʻaaogaina e pei o tuʻu gutu, e oʻo atu ai i faʻamaʻi faʻapitoa, e pei o nephritis, fatu fatu ma isi.

3. A'afia i le ga'ina ma le miti. A mae'a fa'ama'i nifo, e fa'aitiitia le galuega lamu, lea o le a a'afia ai le ga'ina ma le fa'afefe o mea'ai.

4. Fa'aleagaina le mucosa o le gutu. A maeʻa faʻamaʻi nifo, o le pale ua faʻaleagaina e faigofie ona faʻaleagaina le mucosa o le gutu i le lotoifale ma mafua ai le papala o le gutu.

5. Ua misi nifo. Pe a uma le pale pale caries, e le mafai ona toe faaleleia, faatoa mafai ona aveesea. O nifo nifo ose mafuaaga taua o le gau o nifo i tagata matutua.

Aafiaga o nifo nifo i tamaiti:

1. O le pala o nifo i tamaiti e matua leaga lava e pei o tagata matutua.

2. Fa'ateleina le lamatiaga o le ma'i o nifo tumau. O le taofiofia o toega o mea'ai ma le fa'aputuina o siama i fa'ama'i o le a fa'aleagaina ai le si'osi'omaga o le gutu, lea o le a matua fa'atuputeleina ai le fa'ama'i pipisi i nifo tumau.

3. A'afia le pa o nifo tumau. Caries pe a mae'a periapical periodontitis o le a a'afia ai le siama nifo tumau, e o'o atu ai i le fa'atupuina o le fa'aletonu ole nifo tumau ma afaina ai le pa masani o nifo tumau.

4. Mafua ai nifo le tutusa o nifo tumau. O le gau o nifo muamua ona o le ma'i o le a fa'aitiitia ai le avanoa i le va o nifo tumau ma fa'aletonu.

5. A'afiaga o le mafaufau. A tele nifo e maua ai nifo nifo, o le a afaina ai le faʻauiga saʻo ma le lalelei o le maxillofacial, ma mafua ai se mamafa o le mafaufau i tamaiti.


Taimi meli: Sep-30-2021